Verkkosivut
ja verkkokaupat

Responsiiviset, selkeät verkkosivut ja verkkokaupat. Toteutamme WordPress- ja WooCommerce-sivustot, jotka ovat hakukoneystävälliset ja toimivat sujuvasti kaikilla eri laitteilla.

Verkkosivujen hintaesimerkit

Alla näet muutaman verkkosivun hintaesimerkin ja paketti vaihtoehdon. Mikäli kaipaat enemmän ja räätälöidympää, niin ei hätää, ota meihin yhteyttä ja katsotaan sinulle räätälöidympi ratkaisu.

Edullisesti alkuun

  • Max. 3 välilehteä (esim. etusivu, palvelut, yhteystiedot)
  • Responsiivinen toteutus, eli verkkosivu toimii sujuvasti myös mobiililaitteilla
  • Tavanomaiset hakukone toimenpiteet, eli sivusto on hakukoneystävällinen
  • Ei tekstisisällön tuotantoa
  • Ei graafikon töitä, eikä kuvien erityisempää käsittelyä

560 €

+ alv. 24%

    Pienyrittäjä

    • Max. 8 välilehteä
    • Responsiivinen toteutus, eli verkkosivu toimii sujuvasti myös mobiililaitteilla
    • Tavanomaiset hakukone toimenpiteet, eli sivusto on hakukoneystävällinen
    • Tukea tekstisisällön tuotantoon, eli autamme tarvittaessa muotoilemaan lauseita
    • Ulkoasun räätälöinnit enemmän yrityksen mukaisiksi ja yksilöllisemmäksi
    • Ei graafikon tekemää layout suunnitelmaa

    985 – 1 400 €

    + alv. 24%

      Verkkokauppa

      • Etusivu, yhteystiedot, toimitusehdot- ja tietosuojasivut sekä max. 200 tuotetta ja max. 10 tuotekategoriaa
      • Responsiivinen toteutus, eli verkkokauppa toimii sujuvasti myös mobiililaitteilla
      • Tavanomaiset hakukone toimenpiteet, eli verkkokauppa on hakukoneystävällinen
      • Tukea tekstisisällön tuotantoon, eli autamme tarvittaessa muotoilemaan lauseita
      • Ei graafikon töitä, eikä kuvien erityisempää käsittelyä

      1 600 – 2 300 €

      + alv. 24%

        Verkkosivujen kehitys

        Toteutamme verkkosivut yrityksille. Teemme verkkosivujen kehitystä aina yksinkertaisista muutoksista suurempiinkin tarpeisiin. Yksinkertaisimmillaan verkkosivujen kehitystyö voi olla esimerkiksi sivuston ulkoasuun ja responsiivisuuteen liittyvät korjaukset. Isommassa päässä työ voi olla monitahoisempien Integraatioiden luontia, vaikkapa Integraatio ERP:n ja verkkokaupan välille tai sovellusten toteuttamista sivustolle. Teemme myös esimerkiksi WordPress sivujen PHP-räätälöintejä, kuten vaikka WooCommerce verkkokaupan muokkaukset. Näin voidaan vaikuttaa verkkokaupan ja sivuston perusominaisuuksiin, mukauttaen niitä paremmin juuri tiettyyn käyttötarpeeseen. Esimerkiksi WooCommercesta saadaan laadittua erittäin näppärästi tarjouspyyntöalusta verkkokaupan sijasta.

        Verkkosivujen toteutustapa

        Rakennamme pääsääntöisesti verkkosivut WordPressillä. Mikäli sinulla on tarve uusille verkkosivuille, rakennamme tällöin WordPress-verkkosivuston ja verkkokauppa-alustana käytämme WooCommercea.

        WordPressin olemme valinneet, sillä se on erittäin joustava julkaisujärjestelmä ja antaa kehittäjille vapaat kädet, tehdä juuri sellaisen sivuston, kuin asiakkaan tarve vaatii. WordPress sopiikin siis erinomaisesti erittäin laajoihin sekä pieniin tarpeisiin. WordPress-verkkosivun käyttäminen ja päivittäminen on myös verrattain helppoa oppia itse, joten halutessasi kykenet tekemään tavanomaiset päivitykset omatoimisesti.

        Verkkosivutoteutuksissamme käytämme Kadencen-teemaa ja WordPressin oletuseditoria, eli Gutenberg-lohkoeditoria. Näin voimme toteuttaa juuri sellaisen sivuston, kuin asiakas tarvitsee ja sivusto toimii mahdollisimman kevyesti ja sivuston räätälöinti sekä jatkokehitys on mahdollisimman jouhevaa.

        Verkkosivujen hakukoneoptimointi

        Hakukoneoptimointi, eli SEO, tarkoittaa sivuston löydettävyyden parantamista hakutuloksissa, valikoitujen avainsanojen osalta. Pääsääntöisesti tämä tarkoittaa löydettävyyttä Googlen hakutuloksissa.

        Hakukoneoptimointi ei kuitenkaan ole tehtävissä saman tien ja kerralla, kerran kaikki kuntoon menetelmällä. Hakukoneoptimointi on aina aikaa vievä projekti, jota olisi myös syytä tehdä säännöllisesti, jotta hakutuloksissa saavutettu asema myös saadaan pidettyä. Hakutulosten kohentumiseen ja hakukoneoptimoinnin laajuuteen vaikuttaa oleellisesti myös valittujen avainsanojen kilpailuasetelma, mitä kilpaillumpi ala ja hakusanat, sitä vaativampaa työ on.

        Yksinkertaistettuna hakutuloksiin voidaan vaikuttaa muokkaamalla metatietoja (mm. Googlen hakutuloksissa näkyviä selosteita sivun sisällöstä (meta descriptions)), sivuston otsakkeita ja niiden jäsentelyä (otsakkeet kulkevat numeraalisesti alkaen H1-luokasta) optimoimalla sivuston latausnopeuksia, lisäämällä linkityksiä sekä ennen kaikkea tuottamalla sivustolle tarpeeksi kattavasti sisältöä. Sisältö tulisi tuottaa siten, että valitut hakusanat toistuvat sisällössä tarpeeksi useasti.

        Hakukoneoptimointi on siis aina pidempi kestoinen projekti ja myös Googlen kriteerit sille, mikä hakutuloksiin vaikuttaa muuttuu säännöllisesti ja kehittyy vastaamaan paremmin käyttäjien tarpeita, joten mitään suoranaisia absoluuttisia totuuksia ei ole olemassa, vaikka näin välillä tupataan väittämään.

        Mitä huomioida verkkosivua hankittaessa?

        Kun olet hankkimassa tai uudistamassa verkkosivustoa, kannattaa pohtia jo etukäteen muutamia asioita

        • Palvelintila. Mikäli sinulla on jo olemassa oleva sivusto, kannattaa kysyä tekijältä vielä varmistus siitä, kannattaako sivuston uusimisen yhteydessä vaihtaa palvelintarjoajaa. Palvelintilalla on hyvinkin iso merkitys sivusi toiminnan ja tietoturvan osalta, eikä sen kanssa kannata turhaan säästellä.
        • Domain. Jos vain mahdollista, kannattaa sinun varata haluamasi domain, eli verkkosivuosoite, jo etukäteen. Vähintäänkin kannattaa varmistaa, että haluamasi osoite on vapaana, jotta projektin alussa ei tarvitse pahimmassa tapauksessa miettiä osoitetta uudestaan.
        • Asiakaskunta. Mikä asiakasryhmä muodostaa sivusi suurimman kävijäryhmän, halutaanko aktivoida jotain toista asiakasryhmää? Tämän tiedon pohjalta helpotetaan jo heti alussa sivuston visuaalisuuden ja käyttöliittymän rakentamista ja saadaan se kohdennettua sinulle tärkeimpiin asiakasryhmiin.
        • Toiminnallisuudet. Pohdi mahdollisimman hyvin minkälaisia toiminnallisuuksia sivuillesi tulisit tarvitsemaan ja mikäli budjettisi on tiukempi, mistä toiminnallisuuksista voisit mahdollisesti luopua tai voisiko ne toteuttaa yksinkertaistettuna, esimerkiksi ihan vain sähköpostilomakkeena.
        • Verkkosivun tavoite. Onko sivustosi tavoite toimia enemmän käyntikorttina asiakkaille, jotka sinut tunnistavat ja osaavat sivuille ohjautua suoraan, vai tavoitellaanko sivustolla uutta myyntiä? Tämä vaikuttaa oleellisesti sivuston hakukoneoptimoinnin tarpeisiin.

        Verkkosivuprojektissa ei kannata turhaan liikaa säästellä, sillä liian hätiköiden ja alimitoitetulla budjetilla sivusto ei yleensä toimi hyvin, tietosuojalainsäädäntö unohdetaan ja verkkosivun tietoturvallisuus vaarantuu. Pienemmälläkin budjetilla päästään kuitenkin monessakin tapauksessa hyvään ensivaiheen lopputulokseen, kun tavoitteet ja projekti on suunniteltu hyvin.

        Mitä verkkosivut maksavat?

        Verkkosivuprojektin ei tarvitse maksaa tuhansia euroja, vaan alkuun päästään hyvinkin maltillisin kustannuksin. Alkuun tehtyä hyvää pohjaa päästään helposti kehittämään ja jatkamaan tarvittaessa.

        Verkkosivujen hinta on aina kiinteä, ja hintaan vaikuttaa valittu toteutustapa, sivuston koko, verkkosivun toiminnallisuudet, tarvittavan sisällön määrä ja sisällöntuotannon tarpeet. Pienemmässä päädyssä hintataso liikkuu 600 – 1 200 € välillä. Välttämättömiä, kuukausi- tai vuosiveloitteisia, kustannuksia ovat sivuston tarvitsema palvelintila ja verkkotunnuksen (domain) rekisteröinti. Välttämättömät kustannukset voit halutessasi hoitaa itse suoraan palveluntarjoajan kanssa tai hankkia meiltä ylläpitopalvelun ja keskittää koko sivuston hoidon meille. Ylläpitopalvelu pitää sisällään välttämättömät kustannukset, varmuuskopioista huolehtimisen sekä aktiiviset virhekorjaukset. Ylläpitoon voidaan myös sisällyttää tietty määrä ylimääräisiä tuntitöitä, jos tiedät, että verkkosivullesi on tehtävä aktiivisesti päivityksiä.


        Toteutettuja projekteja


        Yhteystiedot Antti

        Verkkosivu, verkkokauppa

        tai sovellus mielessä?

        Ota yhteyttä – käydään läpi tavoitteesi ja rakennetaan parhaiten juuri sinun toimintaasi palveleva kokonaisuus